woensdag 18 mei 2011

Praktijkdag Circus Edgar - Maandag

Zoals eerder beloofd af en toe een weergave van een praktijkdag met twee tweelingen: vandaag aflevering 2, de maandag.
Tot acht uur verloopt de dag zoals de woensdag (zie eerder bericht hier).De dames worden door 'meneer de echtgenoot' naar het kinderdagverblijf gebracht en om kwart over acht "sharp" vertrek ik met de mannen naar school. Ik heb me in een 'betrokken-ouder-bui' opgegeven als lees- en luizenmoeder en nu lees ik op maandagen dus met zo'n dertien kindjes uit groep 3 woordjes als "rook, rek en zoek". En op maandagen na de vakanties doorzoek ik aansluitend ook nog eens 60 koppies op kriebelbeestjes.
Een van de juffen spreekt me terwijl ik aan het zoeken ben stelselmatig aan met 'mama',  wat het er niet glamoureuzer op maakt ('mama, dat kindje is vandaag jarig' - ik word er nogal opstandig van - zoals Herman Finkers al zei:" wij zijn jouw papa en mama niet" ).
Na afloop boodschappen doen, de vertrouwde huishoudelijke taken en dan om kwart over drie weer naar de school om de mannen op te halen.
Thuis verstrek ik twee snoepjes terwijl ik ondertussen de heren in hun tennistenues probeer te praten ('dat bruine shirt is niet raar, dat hebben ze op Roland Garros ook' , 'Papa koopt volgende week nieuwe tennisschoenen met jullie', 'Dan rol je je tenen maar op'). En omdat ik afgesproken heb om een vriendje uit een straat verder ook mee te nemen, met drie stuiterende jongetjes met rackets (gevaarlijke combinatie!) naar de tennisles. Daar zijn nog meer stuiterende jongens en meisjes...ik heb diep respect voor de tennisjuf!
Het tennis ziet er aardig uit maar het is zeker geen "Nadal-material"; ze blinken net als hun moeder vooral uit in het slaan van sierlijke hoge pisbogen.
Na afloop de dames ophalen uit de crèche, koken, eten, badderen en en iedereen op bed leggen...inclusief mezelf om half tien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten