zondag 24 november 2013

Kerstkaart 2013

Ik vind het fenomeen "kerstkaarten" maar lastig. Eigenlijk raar om ineens, omdat het kerst is, een kaart te sturen. Bovendien komen de meeste kaarten niet verder dan een boom met stylisch verantwoordde ballen, dikbuikige breed lachende kerstmannen en brandende kaarsjes.
Dit jaar wilde ik het dus zelf anders aanpakken en een echte ("burgerlijke" in de ogen van sommige huisgenoten) feest-fotoshoot doen met het hele gezin. Uiteraard inclusief Edgar, de huiskater.

Probleem 1 bleek de gigantische softbox die men mij aangeraden had bij de plaatselijke cameraverhuurwinkel: daar heb je wel zo'n stevige duikbuikige man voor nodig om die in elkaar te zetten. Maar na een halfuur kon ik die afvinken.
Probleem 2: iedereen in de juiste outfit krijgen. Pittige uitdaging, zo bleek: "Neehee Mam, ik wil die blouse niet aan, en ook geen schoenen....en zeker niet die stropdas!".

Oudste dochter helpt het licht testen

Probleem 3 - de zelfontspanner! In de hink-stap-sprong over alle snoeren en kabels van de softbox, langs het statief van mijn camera en dan niet al te geposeerd ("ik sta hier al de hele tijd") een strategische positie innemen. Niet helemaal gelukt.
En dan tot slot Edgar: die lag net lekker te slapen na een ruige nacht op kattenpad te zijn geweest. Met een slaperig hoofd tikte hij, na flink aandringen van de hele familie, obligaat tegen een bolletje wol en is toen snel met onbekende bestemming vertrokken.  
Het resultaat is anders geworden dan ik voor ogen had, maar zeker geslaagd en gelukkig niet standaard.    
Deze december met kerstcliché tekst - dat dan weer wel - in uw brievenbus!  

Nog een fijne " kerstprop" - de mini krokodil van mijn oma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten